2010. március 30., kedd

Gazdaság és reklám


Az ókori Rómában az utcalányokat könnyű volt felismerni, mert a kötelező előírások értelmében nem hosszú stólát viseltek alsó ruhájuk felett, hanem férfias tógát. Az elsődleges cél természetesen az volt, hogy még véletlenül se lehessen velük összetéveszteni a "tisztes matrónákat", de így a megjelenésükkel egyben azt is jelezték, hogy milyen "szolgáltatásokat" nyújtanak. És ezzel már el is jutottunk a reklámig, amely lényegében azóta létezik, amióta egyeseknek több van valamiből, másoknak kevesebb, illetve amióta egyesek bizonyos dolgokat akarnak kínálni másoknak, és ez egyben mintha azt is jelentené, hogy a vadászó-gyűjtögető társadalmak kivételével mindig és mindenütt szükségképpen megjelenik a reklám. A Bruttó mostani adásában dr. Virányi Péter reklámszociológussal, a BME címzetes egyetemi docensével arról beszélgetünk, hogy mi is a reklám valójában, mennyire van összefonódva a gazdasággal, és például milyen hatással volt a reklámiparra a 2008-as válság.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése